טיפים להכנת פוסטר לכנס אקדמי

איך להכין פוסטר לכנס אקדמי שיבלוט מעל כולם? מה חשוב לשים לב אליו? ואיך פוסטר יכול ‏לעזור לי בהגדלת הנטוורקינג שלי?‏
שיתוף

התקציר שלכם התקבל להצגת פוסטר בכנס אקדמי בארץ או בחו"ל?

איזה יופי!

הצגה בכנסים חשובה גם להתפתחות האישית שלנו, וגם לרזומה שלנו כחוקרים וחוקרות. זאת גם דרך מעולה לקבל מימון להגעה לכנסים דרך האוניברסיטה (מממנים רק מי שמציג) ואין כמו כנסים כדי להכיר עוד אנשי מקצוע בתחום שלנו, להיחשף למחקרים חדשים ולהכיר מקומות חדשים בעולם.

אז איך שורדים את האירוע הזה בצורה הכי טובה ומקצועית שיש?

קודם כל, חשבו על קהל היעד. בכנסים מוצגים בדרך כלל הרבה מאד פוסטרים. כולם יפים, כולם מעניינים, וליד כולם עומדים סטודנטים נרגשים. קהל היעד שלכם נעשה מותש מרגע לרגע, וגם מוצף מעומס המידע והתכנים. אז איך אפשר בכל זאת לבלוט בין כל שאר הסטודנטים? מה ניתן לעשות?

Less is more!

נסו לדייק את התוכן שלכם ל2-3 רעיונות מרכזיים. זה לא המקום או הזמן לשפוך את כל הממצאים מהמחקר שלכם. נסו לחשוב על 2-3 ממצאים עיקריים שתרצו להציג (ככה גם יישארו לכם ממצאים אחרים להציג בכנסים אחרים). שמרו על פוסטר כמה שיותר ברור, קצר עם מעט מאד מילים.

טוב מראה עיניים

נסו לעצב את הפוסטר בצורה בולטת וקריאה. אני תמיד מתחילה בלחפש דוגמאות שאני אוהבת מרחבי האינטרנט (אתר Pinterest מעולה למטרה זו). בחרו צבעים בולטים ולא צבעים עדינים ופסטלים (בדר"כ בהדפסה הם יוצאים פחות יפים מאשר על המסך והם גם פחות נגישים לבעלי לקויות ראייה). אתם יכולים לבחור למשל צבעי שחור-לבן-צהוב, או סגול-לבן-צהוב. חשבו על נושא המחקר ואיזה צבעים הכי יהלמו אותו. כמו כן, הציגו כמה שיותר מידע באמצעות גרפים או סמלים. לדוגמא, אפשר לייצג את אוכלוסיית המחקר באמצעות סמל של אנשים ומתחת לכתוב את מספר המשתתפים. זה גם חוסך מקום וגם בולט וברור יותר לקוראים. בחרו גופן קריא וברור, גם על חשבון גופן "יפה". גודל הגופן צריך להיות מספיק גדול כדי שגם לאנשים מבוגרים יהיה קל לקרוא את מה שכתבתם. לעולם אל תשתמשו בתמונות שהורדתם מהאינטרנט סתם כך – עלולים לתבוע אתכם על כך! יש אתרים עם תמונות חינמיות ורק משם מורידים (לדוגמא: אתר Pexels או Freepik). עוד אפשרות היא להשתמש באתר Canva אשר מציע אלפי עיצובים מוכנים – רק תביאו את התוכן 🙂

מסר ברור ויחיד

כתבו בסוף הפוסטר "Take home message" – משפט או שניים שמסכמים את הרעיון כולו של הפוסטר. מניסיון שלי, זה מלהיב מאד את מי שמגיע וקורא את הפוסטר. דרך המשפט הממצה הזה, תוכלו להתחיל את השיחה ותעזרו לקורא להבין מה בעצם הסיפור כאן ומה הוא יכול ללמוד מהמחקר שלכם.

השאירו טעם של עוד

הדפיסו כמה עותקים של הפוסטר וחלקו אותם לעוברים ושבים. יש אנשים שיכלו מאד להתעניין בממצאים שלכם אבל לא היה להם מספיק כוח או זמן לעמוד ולקרוא את הפוסטר בזמן אמת. הציעו להם עותק מודפס (עדיף צבעוני, גודל A5). וכמובן אל תשכחו קצת שיווק עצמי – הקפידו לכתוב את השם שלכם בבירור בסוף הפוסטר וכן פרטי התקשרות איתכם (מייל, פרופיל לינקדאין וכד'). אם יש למעבדה שלכם אתר אינטרנט, הוסיפו גם אותו.

כמה טיפים אחרונים

הצגת פוסטר בכנס זאת הזדמנות מצויינת להכיר אנשים חדשים בצורה פחות פורמלית. אנשים מסתובבים, מחייכים, מדברים זה עם זו. נסו להגיע לרגע הזה כמה שיותר נינוחים, חייכו והזמינו לשיחה. הציגו את עצמכם ושמרו על רוח קלילה. ככה נוצרים החיבורים הטובים ביותר!

בהרבה כנסים ישנה תחרות ל"פוסטר הטוב ביותר" וזאת הזדמנות טובה להשקיע גם בניראות של הפוסטר ולזכות בתחרות. בדקו באתר של הכנס – בדר"כ צריך לשלוח אליהם את הפוסטר עד תאריך מסוים כדי להיכנס לתחרות. מגניב, לא?

לכל אלו שצריכים עדיין להביא פוסטר מודפס: יש בתי דפוס שמדפיסים פוסטרים על חומר שהוא סוג של בד שניתן לקפל ולהכניס למזוודה. זה יכול לחסוך לכם התנהלות עם פוסטר שמודפס על נייר וצריך לסחוב אותו בתוך גליל (מה שמעלה את הסיכוי שהוא ילך לאיבוד!). ובכל מקרה, שימרו לכם עותק דיגיטלי בענן (Google Drive, One Drive, או שלחו לעצמכם במייל) כך שאם במקרה הפוסטר ילך לאיבוד, תוכלו לגשת לכל חנות שהיא ולהדפיס אותו מחדש. אם אתם ברי מזל והכנס שלכם מתקדם טכנולוגית – הוא יוצג על גבי צג ולא תצטרכו בכלל להדפיס! וואו!

וטיפ אחרון בהחלט: הכנס נגמר? חזרתם הביתה? זה הזמן לפתוח את קובץ קורות החיים שיש לכם (יש לכם, כן?) ולהוסיף את ההצגה בכנס תחת רשימת "כנסים". זה נראה שולי, אבל זה בהחלט חשוב ותורם בהמשך הקריירה.

בהצלחה!

שלכם ושלכן ❤

כנרת

בכל שלב במסע המחקר
– אני פה בשבילך!

איך כותבים הצעת מחקר? איך בונים שאלון אינטרנטי? איך מתמודדים עם נתונים רבים ומה עושים כשמשהו בתהליך פשוט לא עובד?

המסע האקדמי יכול להיות לא קל, אבל אין שום סיבה לעבור אותו לבד. אני מציעה תמיכה מקצועית ואישית כדי להחזיר לך את הכוח להמשיך במסע הזה בכוחות עצמך.

אני כאן בשבילך –
ועכשיו זה הזמן הכי מתאים!

– זה לא מחייב אותך לשום דבר