מה זה ‏APA‏ ואיך עובדים עם זה?‏

בכל עבודה אקדמית, בין אם זה תזה, דוקטורט או כתיבת מאמר, אנחנו נדרשים לעמוד בכללי כתיבה ‏אחידים. אחד המדריכים הנפוצים ביותר הוא ‏APA‏. רוצים לדעת עוד? כנסו פנימה ותקראו!‏
שיתוף

אם אתם מצויים בשלבים שונים של כתיבת העבודה, בין אם זה תזה או דוקטורט, או אפילו מאמר, רוב הסיכויים שנתקלתם במושג כללי כתיבה לפי מדריך ה- APA . אז מה זה אומר? ולמה זה כ"כ חשוב? ושאלת השאלות: איך אני אמורה לעבוד עם זה??

כללי כתיבה אוניברסליים

אז APA זאת למעשה מערכת חוקים וכללים שנקבעה על ידי ארגון הפסיכולוגים האמריקאי ונוגעת לסגנון הכתיבה, עיצוב הטקסט ועריכתו, וגולת הכותרת – אופן דיווח הציטוטים ועריכת הביבליוגרפיה. APA הגדילו לעשות והם גם מציעים כיצד לעצב את כותרות המסמך השונות, וכיצד לעצב את הגרפים והטבלאות שנלווים לטקסט. בקיצור, לכל שאלה – יש תשובה!

מה זה APA-7?

במקומות שונים תראו שדורשים כתיבה לפי כללי APA-7. למה הכוונה? כל כמה שנים האגודה האמריקאית לפסיכולוגיה מדייקת ומשנה את כללי הכתיבה. השינויים לא גדולים, אבל בכל זאת מצופה מסטודנטים לעבוד על פי הגרסה האחרונה ביותר. ניחשתם נכון, כרגע הגרסה הזאת היא גרסה 7 😊

אז איך עובדים עם APA? מה הדרישות?

כדי לדעת איך לעבוד עם APA-7 כדאי קודם כל לעשות סדר בתחומים השונים שהמדריך מכסה. נעבור יחד דבר דבר וננסה לגעת בכלל התחומים:

כותרות המסמך, גבולות ומראה כללי לפי ה-APA

לפי ה-APA-7 כותרות המסמך שלכם צריכות להיות מעוצבות בצורה מסוימת וסטנדרטית. כדי לעשות זאת,  בכל מסמך שנעבוד עליו, כדאי להגדיר מראש ב-word את העיצוב של הכותרות השונות. אחרי שנגדיר עבור כל תת כותרת (כותרת ברמה 1, כותרת ברמה 2 וכן הלאה) את העיצוב המתאים, נוכל להשתמש בהן בקליק אחד ופשוט בכל פעם שנכתוב כותרת חדשה. עוד יתרון לעבודה עם כותרות מסודרות הינה ניווט קל יותר בתוך המסמך וכן הפקת תוכן עניינים בלחיצת כפתור. אז מהן הדרישות של APA-7 לעיצוב כותרות? הינה דוגמא להלן:

Heading One

Heading Two

Heading Three

Heading Four      

      Heading Five

גרפים וטבלאות

גרפים וטבלאות הינן דרכים חשובות ומשמעותיות להציג בהן את מודל המחקר שלנו, ממצאים עיקריים או נתונים כלליים על המדגם שלנו. כמעט בכל תוכנה שבה ננתח את הנתונים שלנו נוכל להפיק טבלה או גרף, אך לא תמיד הם יעמדו בכללי ה-APA-7 – בעיקר בגלל המראה החיצוני ואופן הצגת הממצאים. באתר של APA תוכלו למצוא תבניות להורדה עבור ניתוחים מרכזיים ופופולריים. המלצה שלי: הורידו אותן למחשב והכניסו את הממצאים שלכם לתוך התבנית.

ציטוטים ורפרנסים בתוך הטקסט

במהלך כתיבה אקדמית אנחנו נדרשים לתת רפרנסים (מראי מקום) לאורך הטקסט עבור מחקרים קודמים בתחום. איך יודעים כיצד לכתוב זאת? גם כאן מדריך הAPA נותן לנו תשובה מדויקת כיצד להזין לתוך הטקסט את הרפרנסים הרצויים. כמו כן, הוא קובע כללים כיצד להכניס ציטוטים של אנשים או ספרים/מאמרים, איך לצטט מקור מתוך מקור ועוד.

ביבליוגרפיה

זוהי גולת הכותרת של מדריך ה-APA: איך לכתוב ביבליוגרפיה תיקנית. חשוב לזכור שישנן שיטות כתיבת ביבליוגרפיה נוספות, כגון שיקגו, אך שיטת ה-APA היא השיטה הנפוצה ביותר. לכן, חשוב שתבדקו תחילה איזו שיטה נהוגה בתחום הספציפי שלכם!

הגשה לכתבי עת

עוד תחום שהמדריך לקח על עצמו נוגע לאופן הגשת מאמרים לכתבי עת. בדרך כלל, בנוסף להגשת המאמר עצמו יש להגיש מסמכים נילווים לעורך או עורכת כתב העת, לעצב את הטקסט בצורה ספציפית להגשה, ועוד. במדריך תוכלו למצוא הסברים וליווי לכל תהליך ההגשה.

בנוסף, עוסק המדריך בתחביר נכון, בכתיבה ללא הטייה מגדרית או גזענית, ועוד.

לקריאה נוספת מומלץ לפתוח את האתר של האגודה האמריקאית ולראות את הכל כתוב בצורה בהירה ושימושית.

שלכם ושלכן ❤

כנרת

בכל שלב במסע המחקר
– אני פה בשבילך!

איך כותבים הצעת מחקר? איך בונים שאלון אינטרנטי? איך מתמודדים עם נתונים רבים ומה עושים כשמשהו בתהליך פשוט לא עובד?

המסע האקדמי יכול להיות לא קל, אבל אין שום סיבה לעבור אותו לבד. אני מציעה תמיכה מקצועית ואישית כדי להחזיר לך את הכוח להמשיך במסע הזה בכוחות עצמך.

אני כאן בשבילך –
ועכשיו זה הזמן הכי מתאים!

– זה לא מחייב אותך לשום דבר